fredag 8 maj 2009

Vardagslyx 2


Jag håller på att läsa Alex James självbiografi om tiden som basist i Blur.

Efter många års extremt supande är han numera nån sorts bonde som gör ost. Genom hela boken refererar han ofta till ost, eftersom han alltid varit väldigt förtjust i det (vilket bl.a. gjorde att japanska fans kastade ost på burk på honom på scen...), och en eftermiddag när jag satt och läste blev jag så otroligt sugen på ost själv.

Så jag gick till den fantastiska ostaffären Möllans Ost...

...och köpte en bit opastöriserad brie, en röd kittost, en bit manchego och kvittenmarmelad, och efter att jag tryckt i mig ett kvarts kilo ost var jag för mätt för att äta riktig middag. Så: ost till middag, det kallar jag vardagslyx.

Och till det: en blomma i håret. :)

(I'm reading Alex James' biography - after many years of extreme drinking he's now some kind of farmer who makes cheese, and throughout the book he refers to cheese because he's always loved it (which made Japanese fans throw canned cheese at him on stage), so the other night I just had to get some cheese - so I went to the fantastic Möllans ost and got some brie, some other I don't know in English, Manchego and cydonia (?) marmalade. Cheese for dinner, that's what I call everyday luxury. And to that, a flower in my hair.)

Inga kommentarer: