söndag 3 maj 2009

Försenad presentöppning


Min älskade systerdotter Stella fyllde 11 i februari, men eftersom jag inte träffat henne sen i januari har mina födelsedagspresenter till henne legat och väntat i mitt vardagsrum - till igår, när vi äntligen kunde ses i stugan.

Världens sötaste tjej.

Snör-coursage


Roligaste presenten var en fånig liten orange gris jag köpte i Shanghai för en femma. Man kastar den på golvet och så blir den helt platt och drar snabbt ihop sig, och vi kom på att det var ännu roligare att först kasta upp den i taket, så den gjorde sitt lilla trick däruppe och sen drattade ner på golvet och gjorde om det. Men efter några kast fastnade eländet i taket - fast det var förstås ännu roligare. :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

ojoj! sådana där lämnar fettfläckar efter sig på tapeter och tak.

Pop-Sara sa...

då var det ju tur att den gick sönder redan första dagen :)