lördag 23 maj 2009

Hobby


Sen min systerdotter Stella föddes 1998 har hon varje födelsedag och jul bland annat fått en t-shirt som jag målat på, och det har vid några tillfällen hänt att jag målat t-shirts även till andra barn - men då brukar jag återanvända motiv som Stella redan fått, eftersom det liksom är hennes och min grej, det där med t-shirtarna. Just den här fick Ellen Perstrand efter att hon varit duktig hos doktorn härom veckan - så nu kan både Stella och Ellen ståta med Ugly Doll OX på magen.

Stellas pappa har tydligen ifrågasatt att jag gjort t-shirtarna själv, för jag brukar vara extremt noggrann med konturer och detaljer, så den här gången tog jag kort på vägen också - och insåg att det faktiskt var ruskigt snyggt halvvägs också. En dystopisk OX kanske får bli nåt för nästa gång. :)

(since my niece Stella was born I've given her a t-shirt that I've painted on, every birthday and Christmas. Sometimes I do this for other kids as well, and now Ellen Perstrand and Stella can have the same Ugly Doll OX on their chests. - Stella's dad has apparently questioned that I've painted the t-shirts myself, because I'm always extremely careful with the contours and details, so this time I documented the making of - and realised that it actually looked really good on the way as well. A dystopic OX might be something for next time.)

Inga kommentarer: