lördag 2 maj 2009

Valborg i Pildammsparken

Min familj har aldrig haft som tradition att gå och titta på valborgseldar, men nåt skulle jag ju göra för att fira sista april (som det av okänd anledning är väldigt viktigt att kalla det när man pluggar i Uppsala, att säga valborg är a big no-no), så jag följde med Henrietta, Korey och Egil, några av deras vänner och vår kollega Dan till Pildammsparken för vad som på Malmö kommuns hemsida utlovades bli en "fenomenal upplevelse".

Henrietta och Steven har det lugnt och skönt eftersom de stängt in sina barn i lekparken. :) Här var de lite sugna på att komma ut.

Att komma till "tallriken" i Pildammsparken vid 21-tiden påminde väldigt mycket om att komma till Hawaiiscenen på Hultsfred, bara med mycket fler barn och fler picknickfiltar. Där var tusentals människor och en stor scen, och förväntan började ligga tung i luften. (vet inte vad som hände med bilden, men...)

Det kändes som ett väldigt hedniskt tema när kören satte igång att sjunga, och det var väl passande eftersom valborg väl är en hednisk högtid, om jag inte minns fel.

Här var den fenomenala upplevelsen! Och det var rätt så flashigt, måste jag erkänna. Dan (engelsman) och Steven (amerikan) var mycket imponerade över våra gamla svenska traditioner. :)

Här kom den jag väntade på: Vintern rasat ut.

Elden.

Inga kommentarer: