fredag 15 maj 2009

På mitt eget lilla vis


Jag älskar popcorn. När jag var arbetslös för några år sen åt jag popcorn nästan varje dag till dagens höjdpunkt Magnum PI på tv, och efter att jag läste en gång att Madonna bantat med popcorn känner jag mig inte ens onyttig hur mycket popcorn jag än äter.
För att variera mig lite äter jag dem ibland på mitt eget lilla vis: jag pillar först bort de utstickande skalbitarna som annars fastnar mellan tänderna, sen äter jag de utstickande bitarna och lämnar den puffiga mittbiten till sist - sen äter jag alla mittbitarna för sig, och då är allt alldeles segt och gott, utan det knapriga. :)

(I love popcorn. When I was unemployed some years ago I ate popcorn almost every day while watching Magnum PI, and after reading that Madonna once used a popcorn diet I don't even feel bad about it. To spice it up a bit I sometimes eat them in my own little way: first I take away the peel that otherwise stick between my teeth, then the parts that popped out and save the puffy middle part for last - then I have them all separately and then everything is all chewy goodness without the crispy parts. :) )

Inga kommentarer: