fredag 22 maj 2009

Turist i min egen stad


Tack kristendomen för en ledig dag igår! Christopher kom hem en kortis och jag hade fått för mig att jag ville åka sightseeingbåten som åker runt i Malmös kanaler, så vi tog en utflykt.

Guiden Malou, precis utanför mitt nygamla kontor. Jag sitter vid tredje fönstret från höger längst upp i det orangeaktiga huset.

Den konformade busken mitt i bilden är faktiskt en byggnad, som tydligen designades för att eventuella bomber under andra världskriget bara skulle ramla av den istället för att spränga sönder den... Smart tänkt...



Nya hovrätten.

Glass på Drottningtorget efter båtturen.



Och sen lunch på Friisgatan.

(I thank Christianity for a day off yesterday. Christopher came home and we took the sightseeing boat through the canals of Malmö - the guide right in front of the new-old office - the cone-shaped bush is actually a building, designed so that bombs during World War II would just fall off it instead of blowing it to pieces... - the new high court - ice cream at Drottningtorget - and then lunch at Friisgatan.)

Inga kommentarer: