tisdag 28 april 2009

Vardagsutflykt

Jag har fått lite ledigt den här veckan tack vare en helt sjukt ologisk regel som (av ganska invecklade skäl som jag inte orkar gå in på) säger att jag inte får lön från statens lönegaranti (vilket man ska få när ens jobb gått i konkurs) sista veckan i april om jag jobbar: jobba inte = lön, jobba = ingen lön. Så idag har jag hittills tittat på ett avsnitt av Ed (favvoserie som går i repris nu) och tagit en cykeltur till Svågertorp.

På vägen såg jag den nya Malmö Arena på håll - jag hade ingen aning om var den ligger ens, så det var mer spännande än det ser ut. :)

Och i Svågertorp håller man på att bygga ett nytt IKEA. Har för mig att jag hört att det ska bli Sveriges största, men jag är inte säker. Svågertorp och Hyllie ska i alla fall enligt planerna bli ett nytt centrum, tack vare danskarna som kan hoppa av tåget där på väg till Malmö. Lådorna på taket kan med lite god vilja läsas som näääästan IKEA redan. :)

Maskrosor: mycket finare än sitt rykte.

Lite av resultaten av min utflykt: gult och rosa tyg till outfit till Rebeccas och Jockes bröllop i sommar, och tillbaka inne i stan köpte jag en bikini på Åhléns också.

(Nick: sorry about the lack of translations lately! Out of sight, out of mind, you know. ;) Anyway: the stupid rules that said I can't work this week if I want my salary gave me time today for some Ed and a bike ride to Svågertorp. On the way I saw the new Malmö Arena and the future biggest IKEA in Sweden. Dandelions: much prettier than their reputation. New bikini and fabrics for an outfit for my sister in law's wedding this summer.)

2 kommentarer:

Eddy Svensson sa...

Som gammal IKEA-anställd kan jag meddela att det ska bli världens näst största IKEA-varuhus. I Kungens Kurva i Stockholm ligger världens största.

Pop-Sara sa...

Aaah, tack! Ja, klart inte Malmö får bli störst, vi har ju redan Torson att reta stockholmarna med. ;)