fredag 10 april 2009

Konkurs

Jaha, så var det dags igen: Mubito har gått i konkurs. När jag tog jobbet för ungefär ett och ett halvt år sen funderade jag på hur smart det var att för tredje gången ge sig in i ett IT-musikföretag, efter att jag redan jobbat på två som gått i konkurs. Men jag tog det ändå, för att det helt enkelt lät för roligt för att låta bli. Och det var kul, men nu är det över. Delar av bolaget ska visserligen förhoppningsvis rekonstrueras, och jag kanske kommer få följa med dit, men det vet jag inte förrän efter påsk.
En av de sista dagarna innan folk började få gå hem tog i alla fall de flesta av oss en skön lunch i solen vid kanalen, och jag kommer sakna mina kolleger.

Henrietta, Leia och Johannes

På vägen hem från jobbet efter återkomsten från Shanghai hämtade jag det rekommenderade brevet med min uppsägning pga konkursen på Hemköp, och handlade lite samtidigt. När jag kom upp i lägenheten kom jag på att jag bara tagit med mig maten upp, och kunde inte låta bli att tycka att det var lite roligt att jag glömde något såpass viktigt nere i cykelkorgen. Så mycket ger jag för den där konkursen, uppenbarligen. :)

(here we go again: Mubito has gone bankrupt. When I took the job 1,5 years ago I wondered how smart it was to work at a third IT music company after the first two had gone bankrupt, but what the heck. It was fun, and I'll miss my colleagues. - On the way home from work I picked up my letter of notice and bought some groceries at the same time. When I came up I realised that I forgot it in my bicycle basket: that's how much I care about that bankruptcy, apparently. :))

1 kommentar:

Anonym sa...

Who needs a job when you have a cool purple bike?