söndag 19 april 2009

Finaste Marit

För ungefär ett år sen startade Marit Bergman en prenumerationstjänst för sin musik genom sin hemsida. Hemsidan och prenumerationstjänsten gjordes av Mubito, och jag är Key account manager för Marit. Vi hade varit bekanta i flera år innan dess dock, sen jag intervjuade henne för Fozzie runt hennes första soloskiva, och jag trivs väldigt bra med att jobba med henne.
I fredags spelade hon på Victoriateatern i Malmö, en intim solospelning med bara Marit och en flygel, och jag gick dit med min kollega Kristopher. Vi råkade hamna vid bordet bredvid min gamla idol och kompis Cecilia Nordlund, som bl.a. gjorde underbara Adios Amigos med Marit, och hon och hennes bordsgrannar visade sig agera som distans-kör på några låtar under kvällen, bland annat "Can I Keep Him?" som du kan se här.

Jag filmade flera låtar under kvällen (även om det var på för långt avstånd och för mörkt), men anledningen till att jag valde just den här är inte bara för att det är en väldigt fin låt utan också för att jag tänkte bli lite personligare än vanligt. Jag har sett Marit live fem gånger det senaste året, och jag har gråtit till "Can I Keep Him?" varje gång, för den stämmer in så bra på mig. Här har jag hittat mannen i mitt liv, men alla yttre omständigheter går emot oss, och jag tycker synd om mig själv. Det räcker med att min syster har dött, att jag blev dumpad från mitt förra förhållande och att mitt jobb har gått i konkurs, så jag känner lite att "I wouldn't survive more loss, no more pain, oh please don't break this girl again", så please God, can I keep him? Snälla?

4 kommentarer:

Christopher sa...

Det får du :)

Puss

Sophia sa...

Jag har följt din blogg ett tag, lite i smyg, hittade den av en slump :)

Ville bara säga att jag är så ledsen för din syster.

Och så vill jag ge dig en liten tanke: "varför tror du att du satsar på "företag" (i en vidare bemärkelse) som har en tendens att kursa/inte hålla?

Jag tror det mesta som händer vill visa en nåt mönster eller nåt man behöver hela... (detta gäller så klart inte när någon går bort)...

Kramar från Sophia

Pop-Sara sa...

Hej Sophia! Tack för din kommentar. Just det här jobbet visste jag att det fanns en risk att det inte skulle hålla redan från början; hela musikbranschen är ju instabil, och att tjäna pengar på nätet är sjukt svårt. Men det var helt enkelt för kul för att låta bli! Att analysera det djupare än så känns för jobbigt... ;)

Sophia sa...

Jag förstår din ståndpunkt och ditt val att inte se djupare.

Ha det gott!
Sophia