onsdag 15 april 2009

Påsken i ett äggskal


Jag och Christopher hann med både hans familjs stuga i Lysekil och min familjs i Kärra utanför Varberg under påsken. SMHI:s prognoser lovade sol men bara mellan 6 och 9 grader i Lysekil, så att det var mellan 15 och 17 grader var en extremt välkommen överraskning.

Här tog jag 2008 års första dopp, men kalla vindar och en liten förkylning gjorde att jag mesade ur i år.

Utsikten från familjen Hansbys hus; minst lika fin som vår i Kärra.

Påsklunch!

Christophers farmor.

Och farfar. Jag har inga äldre släktingar kvar; min sista dog 1989, så jag är väldigt glad att jag får "låna" både Christophers farföräldrar och morföräldrar lite ibland. Över huvud taget var det nästintill fascinerande att fira en stor familjepåsk (vi var 8 personer; två syskon med respektive, två föräldrar och två farföräldrar), eftersom min egen familj är så sorgligt decimerad genom både dödsfall och skilsmässor...

Min älskling.

Sen åkte vi till min lilla familj, vilket just i påsk innebar bara mamma, i Kärra, och där åkte saxen fram för att snea till luggen lite mer.

På väg till stranden.

Har redan bloggat badet, som blev av trots förkylningen eftersom det var vindstilla framåt kvällningen, men mammas sprattlande fixade så tjusiga vattendroppar på fotot att jag ville använda den här bilden också.

(We went to both Christopher's family's summerhouse and my family's during Easter, and it was a lot warmer than the forecasts had promised: sweeeet - beautiful view - Christopher's grandmother - and grandfather. It was kind of fascinating to have a big family Easter, because I don't have any elderly relatives left, and my immediate family has been decimated by both deaths and divorces - my love - haircutting in our summerhouse - re-blogging of the dip in the ocean because of the spiffing (is that a word?! I found it in a dictionary :)) water drops in this picture.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spiffing!

Pop-Sara sa...

Or was it spliffing..? ;)