lördag 18 april 2009

Sista dagen med gänget


Ja, såhär är det ju nu för tiden. "Mubito i konkurs". Och i tisdags var alla som tvingats gå inne och lämnade nycklar, datorer etc.

Men när det var klart var de fria att sätta sig i trappan vid kanalen och dricka öl. Jag fick snällt vänta några timmar men sen kunde jag göra dem sällskap. Här är några av dem jag kommer sakna: Laszlo, Nick, Marcus, Dan och Henrik.

Och Linus där bakom.

När det blev för kallt för att sitta kvar vid kanalen (och den galne serben som Korey hanterade så bra att han blev min hjälte för evigt) gick de flesta av oss och åt indiskt och sen vidare hem till Laszlo. Där fick vi konstiga fruktlikörer och hans mormors bakverk. :)

Dan och Marcus i Laszlos soffor som ser nästan exakt ut som min mormor och morfars gjorde.

Sammet - jag gillar att klappa killar med rakade huvuden för det känns nästan precis som deras soffor. :)

Johannes och Korey. Johannes var den som tog hand om mig när jag började på Mubito, så honom kommer jag sakna lite extra.

Under en period hade vi ett stort säljteam på Mubito, och så fort de sålde en site spelade de en hemsk gammal 80-talslåt från nån film (nån Rocky tror jag), och som en liten pik började production-teamet spela en av världens sämsta låtar; Nick Borgens "World Wide Web", varje gång de fått en site live. Den hittade vi på Spotify hos Laszlo. :)

(the way it is nowadays; "Mubito in bankruptcy" - on the last day there was beer by the canal, and here are some of the people I will miss - when it got too cold we went to Laszlo's place for weird fruit liquors and his grandmother's baked goods - Dan and Marcus in the sofas that look just like my grandparents' - the velvet feels just like guys with shaved heads :) - Johannes was the one who took care of me when I first started at Mubito, so I will miss him a little extra - for a while we had a big sales team at Mubito, and they played a crappy 80's song from Rocky every time they sold a site, and as a small revenge the production team started playing one of the world's worst songs; Nick Borgen's "World Wide Web" every time they got a site live. We found that on Spotify at Laszlo's.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Säljlåten är Push It To The Limit!!

Anonym sa...

Att vara hemma hos Laszlo verkar vara som att vara hemma hos Karros föräldrar, där får man också fruktsprit (slivovica som säkert inte stavas så) och supermumsiga gifflar (som jag inte kommer ihåg vad de heter på juggo).
Verkar ha varit en kul sista kväll med jobbgänget. :)
Kram!

Pop-Sara sa...

Har Karros föräldrars gifflar också vallmofrön i? :)

Anonym sa...

Nej, inga vallmofrön i men jag kanske ska tipsa om det till nästa gång jag är där. :)