onsdag 30 september 2009

Solnapromenad


Gav mig ut på min första ensampromenad i mina nya hoods i Solna/Frösunda igår. Det byggs så det står härliga till häromkring.

Det var strålande höstväder...

... men kallt, så de nya supersnygga handskarna jag fick av syster Johanna passade bra.

Parkeringshuset vid Solna station, som av någon anledning alltid påminner mig om någonstans på Meiji Dori mellan Shinjuku och Shibuya i Tokyo, där vi brukade promenera de två gånger jag varit där. Jag "gick" just hela vägen i gatuvyn på Google Maps, men hittade inget som liknade det, men det är ändå en trevlig känsla att påminnas om Tokyo varje gång jag ser huset.

Hemlighetsfullt träd i Lilla Frösunda.

Extremt barnovänlig lekplats. Hur i hela friden är det meningen att man ska kunna leka på någon enda del av den här ställningen utan att slå sig sönder och samman?

Inga kommentarer: