onsdag 16 september 2009

Tyg-extravaganza


Eftersom jag är på väg att flytta tillbaka till Stockholm tog jag mig en tur till Svågertorp igår, för där ligger den helt grymma tygaffären Stoff & Stil. Jag har nog nämnt den förut, och nu har jag ännu större anledning, för: trots att Stockholm är Sveriges största stad har den inte EN enda vettig tygaffär, så jag var tvungen att åka till Svågertorp för att bunkra tyg. Och jag hittade fler bra tyger än nånsin förut, så jag kom hem med 6 olika (jag var nära att köpa samma sorts tyg i tre färger, men sansade mig), så jag kommer få 6 klänningar för 690:- (själva tygerna kostade bara 550:-, men jag köpte lite dragkedjor och trådrullar också) - vilket är så sjuuukt bra.

(since I'm about to move to Stockholm I took a trip to Svågertorp yesterday to buy fabrics at Stoff & Stil. Despite Stockholm being Sweden's biggest city it doesn't have ONE single decent fabrics shop, so I had to go to Svågertorp to load up. And I found more than ever before, so I came home with 6 different kinds (I almost bought tree colours of the same kind, but came to my senses), so I'll get 6 dresses for 690 SEK (the fabrics themselves were only 550:-, but I also bought some zippers and thread) - which is sooo good!)

Inga kommentarer: