tisdag 22 september 2009

Utflykt till Bjärehalvön


Mamma tog med mig och Gugge på en helt underbar utflykt i söndags. Vädret var fantastiskt, så vi cabbade ner och åkte upp längs kusten från Helsingborg mot Bjärehalvön.

Jag hade aldrig varit där förut; mina utflykter i Skåne har alla gått österut eller söderut, så när vi åkte uppför backarna mot Mölle blev jag helt fascinerad: det finns backar i Skåne! Utsikten från Grand Hôtel i Mölle kan lätt mäta sig med vilken medelhavsö som helst.



Sen fortsatte vi uppåt, till Kullabergs Naturreservat uppe på Kullen, och jag var mer eller mindre förstummad över hur vackert det var.

Det här, damer och herrar, är inte en vanlig syn i Skåne. När jag tänker på mina två cyklande år i Malmö kan jag inte komma på att jag någonsin cyklat uppför minsta lilla backe ens, bortsett från när jag cyklar under den konstgjorda viadukten under Föreningsgatan...

Gugge och mamma.

Det var ruskigt brant precis bakom mig, även om det inte syns på bilden.

Barfota 20 september, det hör inte heller till vanligheterna.

På väg ner.

Allt var bara så pittoreskt överallt!

Lunch på Tunneberga Gästgifvaregård.

Skånemeny! Sjukt nöjd.

Och till sist fick jag doppa fötterna i Arild - tyvärr hade vi inte tänkt på att ta med badkläder, så jag fick nöja mig med fötterna och händerna.

Inga kommentarer: