måndag 21 september 2009

En ny kompis


Man upptäcker många spännande saker när man flyttpackar. Jag hade en massa konsertbilder som jag fotat på en vägg i sovrummet, och plockade ner allihop på sängen för att vira in i ett gammalt lakan som skydd. När jag kommit halvvägs insåg jag att jag hade en rätt dålig teknik och började om. Då först upptäckte jag att jag hade ett husdjur som jag inte känt till, som satt på baksidan av ett foto.

Den låg still, så jag trodde den var död, så jag gick och hämtade en tändsticksask för att visa stackars spindelrädde Christopher hur stor den var - han var i Stockholm så jag tänkte att han skulle klara det på distans. :)

Närbild. När jag satte ett glas över den för att slänga ut den, och petade in ett papper under rörde den på sig, så den var inte död. Jag är extremt glad att den inte kröp iväg in i sängen när jag var och hämtade glaset... Nån som vet vad min nye kompis är för sort, behöver jag oroa mig för eventuella spindelägg som kan vara kvar i mitt sovrum..?

Inga kommentarer: