måndag 16 mars 2009

Pryttlar

Jag är väldigt förtjust i såna där affärer där de har pryttlar av alla de slag för väldigt låga priser - det absolut roligaste är såna som har enhetspris; 10 kronor, en dollar eller 100 yen. I Malmö finns det en som heter Tiger, och de flesta produkterna (alla?) är av deras eget märke, och priserna varierar från några kronor till sådär 30 - jag såg i alla fall inget som var dyrare än 30 när jag för första gången gick dit i lördags. Faktiskt gick jag dit för första OCH andra gången i lördags, eftersom Josefin och Tony också ville gå dit efter vi fikat när jag sa att jag varit där före.
Det slutade med att jag köpte en smycke-tång, ett par svinbilliga hörlurar till Christopher, vars iPodlurar pajat, blomfröer, salta snören (har inte hittat det i vanliga mataffärer på evigheter, bara sötlaktritssnören) och en hängande sko"hylla". Allt för 100 spänn. Sweet.
Var lite sugen på att också köpa mjuka tofflor till adhd-ungarna som kutar omkring på våningen ovanför så jag aldrig får vakna av mig själv på morgnarna, men kunde inte med...




Jag är däremot inte lika säker på att jag velat köpa kondomer av deras eget märke...

Inga kommentarer: