onsdag 4 mars 2009

Äventyr med Timo Räisänen & co


Igår kväll spelade Timo Räisänen på KB i Malmö igen (för tredje gången på drygt ett år, om jag minns rätt), men den här gången i en annorlunda sättning: det var bara Timo och ständige följeslagaren Hans Olsson Brookes som körde ett mer akustiskt set med många låtar från förra årets coverskiva "... And Then There Was Timo". Det var bra som alltid - det är ju världens bästa Timo vi pratar om - men jag saknade Joel, Niels och Patrik litegrann ändå.


En av de saker jag gillar bäst med Timo är att han alltid verkar lika lycklig över att stå på scen och över att hans publik älskar honom. Jag blir lika glad varje gång jag ser det. Här allsångsfavoriten "Fear No Darkness, Promised Child"


Efter spelningen följde jag med på efterfest hemma hos ett par som heter Petra och Patrik. De hade världens lustigaste hund, som gick runt med en boll som luften gått ur, men som INTE ville att man skulle leka med den, helt emot alla hundregler! Hans lyckades leka lite med den, men hunden var inte direkt entusiastisk...


Här blir det barnförbjudet: Patrik visade sig ha inte mindre än 6 olika spritskåp; alla för olika spritsorter, och bjöd generöst mig, Hans och London på vodkaprovning. Kanske inte världens bästa idé när jag skulle jobba 7 timmar senare, men... äh, det är inte var dag Timo & co är i stan.


Värden


London

Inga kommentarer: