onsdag 18 mars 2009

Hjälp?

Jag har ju kommit in i nån sorts sömnads-frenzy på sistone, och nu behöver jag hjälp. Jag köpte det här tyget för ett tag sen:

Jag tycker det är jättefint, men jag är lite osäker på vad jag ska göra med det. Jag är lite orolig för att det blir för mycket att göra en klänning av det, att det bara kommer se hysteriskt ut. Det är ju svårt att se på en bild, men blommorna är jättestora, mellan 20 och 30 cm i diameter, så jag tror att en klänning kan se galen ut. Så en kjol bara, kanske? Hjälp, vad tycker ni? Skriv vad ni tycker i kommentarer, snälla!


(när jag precis skrivit klart inlägget kom jag på att det är lättare att se om jag hänger tyget på mig, och då såg jag att det vore jättetjusigt med en långklänning i det, men... när behöver jag en långklänning..?)

6 kommentarer:

Anonym sa...

om du ska göra en klänning av det tyget tror jag det kunde varit roligt med något i denna stilen: http://tinyurl.com/d5dgqh
kan väl iofs bli svårt med mönstret, och att sy för den delen. jag är ju ingen modeexpert, men en lång klänning skulle jag nog hållit mig borta ifrån åtminstone.

Anonym sa...

Jag tycker att det var superfint som långklänning! Och långklänning är väl sommarens grej?
Men tyvärr tror jag att risken är att man tröttnar när det är så mycket mönster på mycket yta så en kjol är kanske det smarta alternativet.
Kram!

Pop-Sara sa...

Kanske skulle göra ett sånt där rejvarplagg med dragkedja, så den kan byggas om från långklänning till kortklänning. ;)

Anonym sa...

Jag hade nog gjort en "50-tals" kjol av den med smal/styv midja och massor av vidd (tyll under t om ;)
Så kan man ha en vit/enfärgad topp till... så blir det inte för mkt...

/Sophia (som råkat på din blogg av en slump :)

Pop-Sara sa...

Tack Sophia! Det är faktiskt det jag mest tänkt på också - jag är lite inne på rundskärning just nu, och jag har lite tyll som ligger och skräpar.

Anonym sa...

Ja, men ROSA tyll då Sara!!! Annars tycker jag påslakan, det kan aldrig bli för mycket av de där sköna blommorna! :)