torsdag 5 mars 2009

Dagens ungdom


Jahapp, då var det officiellt. Jag är gammal. Jag är så gammal att när jag ser bilder på nätet av folk som följer modet så tänker jag "det där var ju inte ens snyggt första gången" för att jag minns när det var inne sist. Nu är det pannbandstrenden som jag verkligen inte förstår mig på. Jag hade det själv, när jag var 12 och köpte ett rosa-röd-guld-glittrigt pannband på Mallorca, men då var det 80-tal på riktigt, och pannbandet var sjukt obekvämt och kliade.
Jag förstår att Björn Borg hade det (även om det inte var snyggt på honom heller) för han behövde hålla håret från ansiktet när han spelade tennis, men... det är speciellt den där bullen som bildas på huvudet när pannbandet glider upp lite... nej. Bara nej.

(obs: bild på okänd tjej, snubblad över på google och anonymiserad, för att undvika drama)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag håller sååå med! Förstår bara inte.