tisdag 24 mars 2009

Bondgård i stan


Eller ja, man kan ju åtminstone låtsas att Solna, där Christopher bor, är stan... Men tydligen inte, för bara några minuters promenad bort på vår utflykt i helgen visade det sig ligga en bondgård med café och grejer.

Landet





Det här kan visa sig bli ett problem när jag och Christopher faktiskt ska bo ihop på riktigt nån gång i framtiden: katt eller hund? Jag är definitivt en hundmänniska, som inte gillar det där med att katter inte låter sig klappas när man själv vill och trampar omkring på bord och river ner saker, medan Christopher älskar katter. Det får bli en av varje, förutsatt att Christopher uppfostrar kattskrället till att inte fälla hår i min mat. ;)

Det går ju inte låta bli att vara en sucker för djurungar. De här små lammen såg dessutom ut att vara gjorda av frotté.

Gården bjöd på leksaker också!

Och det visade sig att tunnband var oväntat roligt - eller så är jag bara ovanligt lättroad, för jag tyckte i alla fall att det var hysteriskt roligt att ränna runt efter ett tunnband med en pinne och försöka få det att hålla sig upprätt.

Inga kommentarer: