måndag 25 augusti 2008

Kontorsflytt med förhinder

Som jag nämnt skulle vi flytta kontoret i fredags. Packningen i torsdags gick finfint; jag, Johannes, Tom, Björn och Henric (Ola var på semester) packade ihop vårt rum, gick hem och fick sovmorgon på fredagmorgonen eftersom flyttfirman skulle köra över allt på förmiddagen.

Så det var lite förvånande när vi kom till nya kontoret efter lunch och inte en pinal var ditflyttad. Kvart över tre dök flyttbilen upp, men eftersom Malmöfestivalen fortfarande pågick fanns det ingenstans att parkera - det här kan man ju tycka att flyttfirman borde fixat i förväg, men icke. Så alla blev tvungna att hjälpa till att bära för att det skulle gå snabbare. En timme senare åkte gubbarna för att hämta andra lasset, men flera timmar senare hade de fortfarande inte kommit tillbaka, så när jag gick hem såg mitt rum fortfarande ut såhär. Och ingen hade kunnat jobba på hela dagen. Skicklig flyttfirma.

Här är i alla fall utsikten från min egen balkong - mycket tjusigt! Med utsikt över kanalen (och Christophers förra kontor).

När vi ledsnade på att vänta på flyttlasset gick jag och Johannes ut på festivalen och tog en lättöl i solen. Så det var förstås en rätt skön "arbetsdag" ändå...

Inga kommentarer: