fredag 9 april 2010

Målade t-shirts: del 1


Ända sen min älskade systerdotter/guddotter Stella föddes för 12 år sedan har jag målat t-shirts till henne varje födelsedag och jul (och ibland nån gång däremellan också). Tänkte att jag skulle samla ihop bilderna på dem och lägga upp här, och här kommer första omgången, med de senaste kreationerna.

Födelsedag 2008. De första åren målade jag mest små gulliga djur, men nu på senare år när Stella lite vuxit ifrån det har jag övergått till coola japanska figurer.


Jul 2008: Domo-Ku


Födelsedag 2009: OX (som förstås är en Uglydoll)


Jul 2009 1: Little Ninja


Jul 2009 2: från en bok jag köpt i Japan, men jag vet inte vad den heter.


Födelsedag 2010: en box-figur som jag inte vet vad den heter.


Påsk 2010: Wedgehead (Uglydoll), på båda hållen.

Inga kommentarer: