onsdag 14 april 2010

Custom made-choklad

För några veckor sen hittade jag en alldeles fantastisk site där man kan skapa sina egna chokladkakor; man väljer ljus, mörk eller vit choklad och sen har man över 100 "toppings" att välja bland (max 5 per kaka). Dessutom får man döpa dem själv.
Jag blev helt till mig, och blev följaktligen väldigt besviken när jag såg att de inte skeppade till Sverige. Men företagsam som jag är mailade jag Chocri och frågade om de inte kunde ordna det ändå på nåt sätt, och en snäll Carmen på kundtjänst svarade att de kunde tänka sig att skicka hit om jag beställde minst 20 stycken.
Jag fick med mig fyra kolleger, och tillsammans beställde vi inte mindre än 28 svindyra chokladkakor (de kostar runt 70-100 kronor/styck, beroende på vad man stoppar i dem).
Jag valde tre till mig själv och en till Stella, och Christopher valde två.

Final Straw (Snow Patrol-låt): ljus choklad med tranbär, blåbär, linfrö och kanderade mandlar. God!

My Valentine (Timo Räisänen-låt): ljus choklad med macadamia-nötter, blomblad, kanderade rosenblad och torkade hallon. God!

Wrong Heaven (Eggstone-låt): ljus choklad med pistaschnötter, peanut butter drops, rosmarin och bladguldsflagor (!). Supergod! Rosmarin i choklad var en riktig hit! Eggstone är bäst som vanligt. ;)

Sweet Stella, till Stella såklart: ljus choklad med torkade jordgubbar, gummibjörnar, silverkulor och hjärt-strössel.

Christophers Shine on you crazy diamond (Pink Floyd-låt): ljus choklad med apelsindroppar, stjärnströssel och sizzle rocks, och Are you nuts!?: ljus choklad med kanderade mandlar, pistaschnötter och cashewnötter.
Sen fick man dessutom en Surprise chocolate bar för varje fem man beställde, och den som jag fick var vit choklad med nougatbitar och vad vi tror är cayennepeppar (fast den smakar knappt nåt, så det är lite svårt att avgöra).

Inga kommentarer: