fredag 3 juli 2009

Världens största geting


När vi satt i godan ro i soffan härom kvällen började plötsligt nåt surra runt helt hysteriskt och totalt planlöst i vardagsrummet. Jag grabbade tag i den nyinköpta elektriska flugsmällan och började jaga - vilket var lättare sagt än gjort eftersom man var tvungen att hålla in två knappar placerade på långt inbördes avstånd (antagligen för att man inte ska elektrifiera sig själv, men det leder till att det är mer eller mindre omöjligt att svinga smällaren mot insekten man jagar). När insekten höll på att trassla in sig i mitt hår insåg jag att det var den största geting jag nånsin sett, och när jag väl fick tag på eländet med elsmällaren hände det ingenting. Jag fick fast den mellan smällaren och fönsterbrädan och till slut började det lukta bränt av grillad geting, men skrället dog aldrig. Christopher fick till slut slå ihjäl den med en gammal hederlig smällare. Vi gissar på att det var en bålgeting, eller?

Inga kommentarer: