fredag 24 juli 2009

Boråsutflykt


Vi gjorde en utflykt till min gamla uppväxtstad Borås förra helgen. Statyn av stadens grundare Gustav II Adolf på stora torget är lite mer än lovligt lik en jätte-Pez, upptäckte jag...

Stella och jag på gågatan.

Målet för utflykten: Borås djurpark.

Jag blev väldigt poppis bland getterna på barnens zoo: en vuxen get knuffade undan en killing för att jag inte skulle börja klappa den istället...

Mamma, Stella och jag.

Ett gudfruktigt lejon?

Vi prickade in matningen av lodjuren så vi fick se dem klättra i träden för att få ner maten.

Strax före vi kom till aphuset började det regna, så alla drog sig inåt huset. I den här öppningen sitter ungefär 9 apor.

Tyvärr var mina favoritapor orangutangerna trötta och gömde sig under en filt - de tittade ut ungefär en minut.

I elefanthuset därborta fick jag komma in till elefanterna under ett sportlov en gång.

De stackars girafferna ville para sig, men hannen lyckades aldrig få in den och hålla sig fast, utan kanade bara ner gång på gång.

(Trip to my olf hometown Borås, with the town's founder as a giant Pez - I'm popular among the goats - a god-fearing lion? - feeding of a lynx - the rain drove the monkeys indoors, and there are at least 9 monkeys in this door - tired orangutans - pointing towards the elephant house, where I've actually been in with the elephants once - horny giraffes, who never managed to seal the deal.)

Inga kommentarer: