torsdag 9 juli 2009

Snodgrass på besök


Mina kära ex-kollegor familjen Snodgrass har packat ihop hela sitt Malmö-liv och är på väg upp mot Norrland för ett post-Mubito-liv, och på vägen hälsade de på oss i Kärra några timmar i måndags. Korey tetris-packar bilen.

Egil på väg mot stranden.

Korey, Henrietta, Egil, jag (och halva Borås-kolonin).

(My dear ex-colleagues the Snodgrasses have packed their whole Malmö life together and are heading towards Norrland. On the way they visited us for a few hours. Korey tetris-packing the car. - Egil on the way to the beach.)

3 kommentarer:

Martin sa...

Om det där är den långa backen ned till badplatsen skrapade jag upp höger lår och skinka å det grövsta där på väg till simskolan för dryga 30 år sedan. Det sved rejält att ta baddaren efter det...

Pop-Sara sa...

Var du i krokarna av min sommarstuga för dryga 30 år sen? Varför gick du i simskolan här?

Martin sa...

Mammas man var uppväxt med somrar i Kärra och så länge jag var liten fanns stugan kvar (låg ganska nära ett litet bageri), sen hade mamma en kompis vars familj hade/hyrde stuga där också någon sommar. Tyvärr minns jag tydligast det där skrubbsåret, en grannunge som hade mask i magen och ett regningt besök på Varbergs fästning.