måndag 27 juli 2009

Crippes och Lindas bröllop


I lördags gifte sig min ex-kollega och vän Crippe med sin Linda. De träffades för bara ungefär 14 månader sen, och han friade efter redan någon månad, och nu var det äntligen dags!
Jag hade köpt en liten piffig klänning, som jag insåg var ganska obekväm i längden, men som det heter: vill man vara fin får man lida pin.

Christopher bröt mot etikettsregeln mörka skor till mörk kostym, men fick flera komplimanger för det. Min kille var snyggast! :) (förutom brudgummen, såklart...)

Bröllopet var längst ute på Lidingö, där finlandsfärjor drog förbi då och då.

Några gamla ex-Musicbrigadeare: Magnus, Johannes, Jacob och jag.

På väg fram mot det stora steget.

Champagne och jordgubbar

Nyförlovade ex-kollegerna Nina och Fredrik längst till höger, toastmaster-Bengt mellan dem.

De lyckliga tu med såpbubblor istället för ris.



Jacob med sin bordsherre Christopher

Jag och Magnus under middagen

Tårta!

(my ex-colleague Crippe got married to Linda, who he met 14 months ago and proposed to within 2 months, and last Saturday finally the big day was in. I bought a pretty little dress which was quite unconfortable but I could live with it to look nice - Christopher broke the etiquette rule of black shoes to dark suit, but got several compliments for it - the ferries to Finland passed the wedding site.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, skitsnygg klänning!
Och jag gillar Christoffers gröna matchning!