lördag 4 juli 2009

Liseberg och Fibes


En del är på väg till nån camping med sin husvagn, vi andra som är lite lite tuffare är på väg till Liseberg för att se Fibes, Oh Fibes!.

Gänget: Stella, jag och Christopher

Topher och Stella åkte Juke Box i tuffaste gula raggarbilen

Guddotter och moster

Flygande Stella

Vi såg en 3D-film om naturen, med speak av en väldigt gammal och sluddrig Arne Weise - 3D-tekniken har definitivt gått framåt sen Michael Jackson-3D-filmen jag såg på Disney World runt 1990.

Kvällens höjdpunkt: Fibes, Oh Fibes! på Taubescenen

Nille

Jag har förstås ingen som helst förtjänst i det hela, men starstruck som jag är (jag har ju ett eget fanzine bevars) så är jag faktiskt väldigt väldigt stolt över att vara nästan-släkt med Chris (han är sambo med min syster) - särskilt som kommande albumet "1987", att döma av låtarna vi fick höra live, kommer bli sjukt bra!

Edvin med brutna benet, två av de nya livemusikerna (jag gillar trummisens nördstil; ska man ha pannband ska man åtminstone gå hela vägen och ha svettband) och Chris. (några fler bilder och videolänk finns här.)

För första gången i mitt liv vann jag en stjärnvinst på ett lyckohjul! Det blev en jätteisbjörn som Stella förstås fick, och som förstås fick heta Fibes. Stella, Fibes och Fibes.

Fibes fick följa med och äta pizza, sen fick han rida på Stellas rygg på promenad genom Göteborg och fick sen avsluta kvällen med att sitta fastspänd i baksätet med nosen ut genom det öppna fönstret. :)

(some people go to some camping, others who are a little bit cooler go to Liseberg to see Fibes, Oh Fibes! - Topher and Stella got the coolest yellow car - god daughter and aunt - Flying Stella - We saw a 3D nature movie, and the 3D-technology has definitely improved since the Michael Jackson 3D I saw at Disney World around 1990 - The highlight of the evening: Fibes, Oh Fibes! - Of course I played no part in anything, but starstruck as I am (I have a fanzine for a reason) I'm very very proud to be almost related to Chris (he lives with my sister), especially since the forthcoming album "1987" judging by the songs we got to hear live will be great - Edvin with his broken leg, two of the new live musicians (I like the drummers nerdy style, if you're going to wear a headband it should at least be a sweat-band) and Chris - For the first time I won first prize at a fortune wheel! It was a giant polar bear which I of course gave to Stella and of course named Fibes. - Fibes joined us for pizza, then rode Stella's back through Gothenburg and then sat in the back seat with his nose out the window.)

Inga kommentarer: