torsdag 18 september 2008

Se det ljusa i tillvaron

Jag har fått en ny kompis: Susanne sökte jobb på mitt jobb, och vi började smått av en slump att maila med varann, och kom snabbt fram till att vi är i samma position: hennes fästman har just börjat plugga i Malmö, och hon bor i Stockholm - som bekant har ju min pojkvän just börjat plugga i Stockholm, och jag bor i Malmö. Vi kom också fram till att vi mår exakt likadant (bergochdalbana) och har samma tankar och nojor om distansförhållanden, och det är jätteskönt att höra att jag inte är galen, för det finns nån annan som mår likadant.
Christopher tyckte det var lustigt att vi blivit bra kompisar bara av att maila, och aldrig ha träffats, tills jag påpekade att han lärt känna massa folk genom spraydate - att mitt mål inte är att ligga med Susanne gör ingen större skillnad, tycker jag. :)
I alla fall, det jag skulle komma fram till var att både jag och Sus har bestämt oss för att vara mer positiva nu, och det är här lasagnen på bilden kommer in. Vet ni vad fördelen med att göra lasagne bara till sig själv är?
Man måste inte ta den tråkiga hörnbiten själv och ge en godare mittenbit till sin partner, utan man får ta precis vilken bit man vill! Haha.

Inga kommentarer: