lördag 6 september 2008

Nya klänningar

Eftersom jag fick skatteåterbäring nyss tyckte jag att jag hade fullgott skäl att köpa fyra nya klänningar i söndags. Jag säger som Marit Bergman: klänningar är det optimala plagget, man blir välklädd med ett enda plagg.
Lite mindre färger än vanligt nu eftersom hösten är på väg, men det har jag tvingats vänja mig vid. Skuggorna från räcket på Christophers balkong var inte direkt optimala, men...

Den här klänningen är från Claes-Göran, som tydligen är ett nytt märke av ena halvan av Bondelid-paret, som gått isär. Vi råkade ut för en väldigt avslappnad (kaffeglas i näven) men effektiv säljare, som fick mig att köpa två Claes-Göran-klänningar och bli sugen på ett par till.

Nästa Claes-Göran, som Christopher tyckte fick mig att se ut som en tekanna. Men vi blev båda ögonblickligt förälskade i den, så det var inget att tveka om.

Den sitter som om den vore gjord för mig.

Den här är från Top Shop. Jag provade mig igenom halva sortimentet, kändes det som, och det slutade med två klänningar därifrån.


Andra Top Shop-klänningen. Utmärkt liten vardagsklänning. Tror jag ska piffa upp den med ett bälte ibland dock.

Den här är också från Top Shop, men den fick jag av min kära syster - det var den som fick mig att gå till Top Shop just i söndags och prova mig igenom hela affären. Jag har tänkt sy mig en fransklänning i månader, men det har aldrig blivit av - nu finns fransarna överallt, har jag märkt, så jag blir väl inte direkt ensam om dem, men jag älskar den här klänningen ändå.

Inte en klänning, men den hör till helgens skörd, eftersom jag fick den av Johanna också i fredags. Och så var det ju en rätt fin bild.
Maria, om du ser det här: jag har 86 klänningar i lägenheten nu - men jag tror jag har en bunt undanhängda till vintern på vinden också...

Inga kommentarer: