fredag 5 september 2008

Nyklippt

Jag har haft en sned frisyr i flera år nu, men nån gång i Tokyo förra våren kom jag på att jag nog helst ville bygga om den lite till en pottfrilla, fast fortfarande sned. Övervägde att gå till en frisör där, men språkbarriären plus att mitt hår är väldigt blont och extremt babymjukt hindrade mig - min japanska vän Akiko och hennes kompisar blev nämligen helt fascinerade över hur mjukt mitt hår är, medan deras är smått tagelsträvt, så jag vågade inte riskera att låta en konstnärlig japan som inte förstod vad jag sa sätta saxen i det.
Sedan dess har jag förstås klippt mig flera gånger, men av någon anledning har jag alltid vikt mig när frisörerna haft andra idéer - tills igår: då gick jag till min favvofrisör Elina och fick med henne på min "vision", och nu äntligen: en sned potta!

Före (med jobbglasögonen på - faktiskt från just Tokyo)

Efter


1 kommentar:

Anonym sa...

Du är supersnygg i din nygamla frisyr! längtar tills jag får dra handen igenom det.

Älskar dig!!