söndag 13 december 2009

Tunnelbanan


Jag blev bortskämd av att bo i Malmö. Var jag än var så tog det mig aldrig mer än max 10 minuter att ta mig hem med cykel, så jag slapp beblanda mig med folk som jag inte själv valde att beblanda mig med. Fast ibland är det i och för sig ganska roligt att faktiskt göra det ändå. Ikväll var jag på 30-årsfest hos min syster, och när jag var på väg hem med tunnelbanan hamnade jag i en udda samling människor.
Bredvid mig satte det sig en tjej i träningskläder, som haltade in på tåget - klockan var 00.45, och det verkade som att hon precis kom från träningen. Öh... - och lyssnade på Destiny's Childs "Independent Women" i glappiga lurar, mittemot mig satt en rockkille i 20-årsåldern som bara såg snäll ut, men det mest intressanta var killarna snett emot, till vänster på min smygtagna bild. Jag gissar att de gick i samma gymnasieklass, medan Leo till vänster (jag hörde deras namn när Leo svarade i mobilen) gick med i MUF medan Nisse till höger bestämde sig för att satsa på en musikalkarriär. De var nu på väg hem till Basse (Sebastian) i Alvik, som är med i samma musikal som Nisse, och de var det mest omaka par jag någonsin sett. Leo i kostym, skotskrutig slips, stilig rock och tjusigt hängande halsduk, Nisse med lite taskig hy, långt hår, noppig buteljgrön rock och trasiga jeans - till och med namnen visar på olika klasstillhörighet! - men jag tyckte ändå det var lite fint att de skulle på samma fest.

Inga kommentarer: