lördag 26 december 2009

Julfest på Great Works

Tack vare att jag känner världens bästa Herr Bergström har jag kommit in på Great Works, typ en av världens coolaste kommunikationsbyråer; sen i november till jul som... jag vet inte exakt, men jag har jobbat häcken av mig med att klippa och klistra en massa content till en hemsida, och från januari avancerar jag till produktionsledarpraktikant, vilket ska bli så sabla roligt!
Även om jag bara var timanställd fick jag gå på julfesten en vecka innan jul, och det var nåt av det galnaste jag varit med om. Så även om mina foton är lite lätt suddiga så måste jag blogga det ändå.
I en tom kontorslokal bredvid hade de ordnat en life-size adventskalender, med en lucka i varje rum, och med aktiviteter i varje lucka. Det var sjukt stressigt (som snälla tomten David sa "Om varje lucka tar en timme så är vi här i ett dygn", så det var upptempo som gällde), men fantastiskt kul.

I den första luckan klädde vi en gran, i den andra fick vi spela sten-sax-påse där vinnaren fick en extra semesterdag, sen blev det julbord på ungefär en kvart, och efter det in i ett rum och byta om till luciatågsutstyrsel, och iväg på ett supereffektivt luciatåg på ett par minuter.

Direkt efter luciatåget blev det kräftskiva! En kräfta, en snaps och en snapsvisa på stående fot...

... och snabbt ut till nästa lucka. FLH hann inte ens byta om.

I en av de följande luckorna blev det rave, med glowsticks, vodka-redbull och allt.

Jag tänkte säga att en av de galnaste luckorna var helvetestombolan, tills jag kom på att i stort sett alla luckor var lika galna. Men i vilket fall: här fick vi dra lotter, och några av priserna var en extra semesterdag, en semesterdag mindre, tio Trisslotter, 500:- mindre på januarilönen, ett slag i magen av Kalle, ett Nintendo Wii, ansvara för städningen dagen efter eller en standardmassage på Citybadet. Ja, ni ser själva: helvetestombola. Jag kom lindrigt undan, för jag drog en nitlott.

I en lucka fick vi tyvärr ta farväl av Jens, som skulle sluta. Trist, men snabbt och effektivt gick det. :)

Lucka 23 bjöd på inget mindre än nyårsafton uppe på taket i snön. Några andra saker vi hann med var attt VD:n läste julevangeliet, after work där man skulle mingla med någon man inte brukar prata med, Kalle Anka och godis på fem minuter, bingo, modevisning med Noko-jeans, Vasaloppet, få sake av två japaner, busringning, gruppfoto, presentutdelning, rundpingis, några luckor som jag glömt och så en hel del alkohol.

Utanför sista luckan skulle alla lämna sin dryck och mobil utanför, sen klev vi in i ett rum och fick veta att den som sist lämnade rummet vann 5000:-! Det var ett väldigt litet, trångt och varmt rum, så jag bestämde mig snabbt för att det inte var värt det. Istället gick jag ut och fick syn på brödbacken med mobiler utanför. BARA iPhones! Jag är visst i reklambranschen nu. ;)

Till vänster: bäste receptionisten nånsin, Henrik, och till höger just den där bäste Herr Bergström.

1 kommentar:

Martin sa...

Bilden från kräftskivan där alla har sina mobiler framme för att fotografera är väldigt kul!