måndag 17 augusti 2009

Min bästa klänning hittills


Jag köpte ett tyg förra sommaren som jag inte gjort något med för att jag inte kunde bestämma mig för vad jag ville göra med det. Men så såg jag en bild på danska kronprinsessan Marys klänning från dopet av Danmarks senaste prins och blev inspirerad, så jag gjorde nåt åt det hållet.

Det blev en sabla massa veck att sy - 28 stycken närmare bestämt.

Men en del av jobbet kunde jag göra utomhus, vilket var extremt trevligt.

Tråden tog slut på vägen, men idag kunde jag äntligen bli klar efter att ha hittat ny tråd i rätt nyans. Tycker nog att det här är min bästa och mest genomarbetade klänning hittills.






(I bought a fabric last summer that I hadn't done anything with because I couldn't decide what to do with it. But then I saw a picture of the Danish crown princess Mary from the baptism of Denmark's latest prince and got inspired, so I did something resembling that. - loads of pleats to sew; 28 to be exact - some of the work I could do outdoors, which was extremely nice - I ran out of thread midway, but today I could finally finish it after having found new thread. I think this is my best and most elaborate dress so far.)

2 kommentarer:

Maja sa...

Imponerande! Vilka vackra veck. Snyggt jobbat.

Pop-Sara sa...

Tack!! :)