måndag 31 augusti 2009

Egil sjunger


Hittade en film i mobilen som jag glömt. Det är från i våras, hemma hos Henrietta, Korey och Egil, en sen kväll efter några glas vin (vilket förklarar varför jag var klantig nog att hålla mobilen på fel håll när jag filmade), men det är så fantastiskt sött att jag måste lägga upp det ändå. Egil har en sparbössa i form av en Beatles-ubåt, och han hade plockat fram den, och så satte sig Henrietta med honom på köksgolvet och började sjunga "Yellow Submarine". Johannes, Jessica och Dan stämde försiktigt in för att hjälpa Egil komma ihåg orden, och det var nåt av det finaste jag hört.

(found a film in my mobile that I'd forgotten. It's from this spring, at Henrietta, Korey and Egil's apartment, a late night after some wine (which explains why I was so clumsy and held the phone in the wrong direction), but this was so cute that I had to post it anyway. Egil has a piggy-bank in the shape of a Beatles sub, and Henrietta sat with him on the kitchen floor and started singing "Yellow Submarine". Johannes, Jessica and Dan quietly sang along to help Egil remember the words, and it was something of the prettiest I've ever heard.)

Inga kommentarer: