lördag 1 augusti 2009

Klänningen och släkten


Jag sydde en klänning igår igen, som jag blev väldigt nöjd med.

Och ikväll åt vi middag med 18 släktingar, för att mammas amerikanske kusin Gilbert (i bakgrunden) är på besök, och eftersom Gilbert råkade vara hos oss just när jag sydde den spred han ryktet, och plötsligt hade jag halva släkten omkring mig prisandes min sömnadsförmåga. Det var ju trevligt, om än lite överdrivet... :)

Mamma och jag.

(I made a dress yesterday again, and tonight we had dinner with 18 relatives, because my mother's American cousin Gilbert is visiting. Because Gilbert happened to be in our house when I was sewing he spread the rumour, so suddenly I had half of all my relatives praising my sewing capacity. It was nice, but a bit exaggerated... :))

Inga kommentarer: