tisdag 13 januari 2009

Tyger

Jag har hittat en fantastisk tygaffär: Stoff och Stil i Svågertorp utanför Malmö. Jag, som är uppvuxen i Sveriges textilhuvudstad Borås tvingades genomlida 8 år med urusel tygtillgång, då Stockholm inte kan ståta med en enda tygaffär värd namnet, trots sin status som huvudstad. Eurokangas, som låg i Kungens kurva en gång i tiden, påstod sig vara Sveriges största tygaffär, men det var ren och skär lögn, för den var inte ens i närheten av de som finns i Borås. Anyway, jag hade gett upp hoppet om Malmö också, tills Tom tipsade mig om Stoff och Stil. Fantastisk affär! Titta bara på hur de hängt upp dragkedjorna! (som hade enhetspris oavsett längd - och alla kostade som de kortaste brukar kosta i vanliga affärer)


Köpte två klänningstyger som jag får jobba med under våren:


Inga kommentarer: