onsdag 14 januari 2009

Är det här normalt?




Nästan varje dag händer det här med mina fötter: några av tårna blir helt genomkalla och kritvita, och det enda som hjälper för att få liv i dem (tro mig, jag har provat det mesta, inklusive att sticka nålar i dem i ett desperat försök att få blodet att rinna till snabbare) är att skålla dem i hett vatten. Det behöver inte ens vara särskilt kallt ute för att det här ska hända, så jag antar att jag bara fått väldigt dålig cirkulation i tårna. Inte kul.

4 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Ah, men det där problemet har ett namn. Jag har det också, mest i fingrarna. Hm hm hm:s syndrom. Minns inte, jag ska fråga mamma!

Pop-Sara sa...

Oh, ett "syndrom"! Då känns det både coolare och allvarligare...

Anna Riklund sa...

Haha, nä, det är inge farligt alls. Håll dig varmare bara. Tjocksockar!

Anna Riklund sa...

... Raynauds syndrom heter det! Tydligen har var femte kvinna det, eller nåt sånt.