onsdag 21 januari 2009

Förbi hälften!


Nån kanske kommer ihåg att jag i augusti, precis när Christopher flyttade till Stockholm, räknade ut dels hur länge vi då känt varann, dels hur länge han skulle vara borta (här). Vi hade då känt varann i 274 dagar, och han skulle plugga i 273 dagar. Härom kvällen kom jag plötsligt ihåg min uträkning, började räkna igen och kom på att hälften av de där 273 dagarna precis har gått!
På jobbet tog jag fram excelen och räknade lite noggrannare, och kom fram till att det visst "bara" blir 272 dagar, men då har jag inte ens räknat bort påsklov, Kristi himmelsfärd och sånt, när vi antagligen kommer vara tillsammans.
Sen har jag iofs inte räknat in praktikåret som antagligen tillkommer, men nu föredrar jag att inte vara negativ. Hälften har gått - yay! Och nu har vi dessutom känt varann i 414 dagar, så jag tycker att kurvan går åt rätt håll.
Det har inte varit lätt, vi har båda plågat varann på olika sätt, men... vi har tagit oss igenom det tillsammans, och det ska vi fortsätta göra - eller hur, älskling?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så klart vi ska :)
Puss