söndag 11 januari 2009

2008 från mitt håll - del 2

Juli till och med december:

I juli utnyttjade jag att jag bor i en stad med stranden mitt i stan och stack och badade efter jobbet. PerP, Petra, Ellen och Liv hälsade på och picknickade med oss i Pildammsparken, och så åkte vi till Kärra på helgerna, bl.a. för mammas födelsedag. Följde med Christopher på en 18-håls golfrunda, och provade att slå några bollar för första gången - vad gör man inte för kärleken...
Den 17 juli började jag semestern och vi inledde med en vecka i Lysekil med golf, båtturer och lunch hos morföräldrar, och sen vidare till Kärra för en helt otrolig vecka med 30 grader i luften och 25 grader i vattnet - och sen ett par veckor till med lite vanligare svenskt sommarväder. Minigolf, mer golf, båttur, geting- och blinningstick, glass på Tre Toppar och massor av bad.


Augustidelen av semestern bjöd på Marit Bergman på Majas, byggande av en lampskärm, partiell solförmörkelse, popquiz med Gula Gubben och cykeltur in till Varberg, och sen var det dags att börja jobba igen. En vecka på jobbet, lite Malmöfestivalen och så Timo Räisänen på Stortorget med Mats W innan Christopher övergav mig för Stockholm och Berghs dagen före min födelsedag. Jag åkte faktiskt efter upp redan dagen efter och jobbade på Marit Bergmans prenumerantspelning på Landet, sen hem igen och flytta kontoret till centrala stan, sen kom Christopher hem på helgen och hämtade grejer.
Här började stora flängarhösten. Vi lyckades faktiskt träffas nästan varje helg, mest tack vare mitt jobb, fast det blev väldigt jobbigt ändå. Min första helg bjöd på middag hos Johanna och Chris och utflykt till Skogskyrkogården. Och shopping av fyra klänningar på en dag.


I första halvan av september var jag på Emil Jensen-filmreleaseparty, såg This Is Head på Rundgång och Johan Kinde på Babel, festade med Emil i DJ-båset på KB, opererade bort leverfläckar och åkte till Stockholm för Christophers kusins bröllop.
I andra halvan kom Christopher hem en helg och vi såg Fibes, Oh Fibes! på Babel. I veckorna krisade vi via msn, och sen åkte jag till Stockholm igen och så åkte vi till Uppsala en fin höstlördag och till Ålsten med Adrian den fina höstsöndagen därpå. Och sen kastade vi visst glögg på en Hyper Island-student också (inte Adrian).


Oktober gav mig knappt en lugn stund; jag åkte till Stockholm varannan helg och Christopher kom ner varannan. Det var Berghs Open, där jag lyckades ta mig runt en 18-håls golfrunda och gjorde det inte så illa heller, och jag föreläste på Popskolan på Vinylbaren, mamma hälsade på en kväll, och i Stockholm hälsade vi på min gamla granne Ingrid och kollade runt vid Telefonplan, och så umgicks jag med Emil samt Catharina, Karro och Helena en lugn söndag, och såg Kristian Anttila på Debaser i Malmö.


Första helgen i november kom Christopher hem igen och vi åkte till Köpenhamn och träffade min halvbror Daniel en sväng. Andra helgen åkte jag till Kärra, och på lördagen ledsnade Christopher på pappersväggarna i sin lägenhet och kom också dit helt oväntat!
Jag och Henrietta gick på butiksinvigning och åt och drack gratis sushi och champagne, och mellan varven var jag duktig och var ute och joggade. Var i Stockholm några dagar i veckan två veckor i rad, och då passade vi på att sjunga karaoke med Shinji och Yoko, introducera Christopher för Pet Sounds Bar och bruncha hos Johanna och Chris.
Jag började i terapi hos världens coolaste terapeut, lagade ett hål i en tand och sista helgen kom Christopher hem och firade vårt ettårsjubileum.


I december hade jag redan köpt klart alla julklappar och julfesten på jobbet blev inställd och ersatt av en mer anspråkslös variant. Var hos Henrietta och Korey och spelade Rock Band ett par gånger, åkte till mamma en helg, men träffade inte Christopher på nästan tre veckor. Jobbade däremot stenhårt med att projektleda Idolvinnarsiten, gjorde en massa julgodis, bjöd hem Tony och Josefin på glögg och blev bjuden på middag hos Tom och skakades om av en jordbävning. Ett extrainsatt möte i Stockholm kortade väntetiden till jullovet med ett par dagar, och sen kom Christopher hem för jul. Vi tog en dagstur till Göteborg och gick på Liseberg, och sen blev det Kärra för julfirande. I mellandagarna träffade vi en bunt kompisar till Johanna, som det visade sig att jag träffat i helt andra sammanhang redan 1995, och jag förundrades över att äntligen träffa lite människor som inte föddes 1981... Och så åkte vi till Trollhättan till Christophers morföräldrar och sen firade vi Christophers födelsedag i Göteborg, shoppade i Freeport och avslutade året med Rock Band-fest hos Henrietta och Korey.
Det var väl ungefär det.

Inga kommentarer: