tisdag 25 november 2008

Snö

Det var ju det där med snö. Ja, det kanske är lite fint precis när den ramlar ner från himlen, och när den ligger där orörd.

Men det blir ju ofelbart alltid såhär: äckligt brunt slask. Så jag vidhåller stenhårt min ställning: jag hatar snö. Åtminstone inne i stan - bor man på landet i Norrland, så kanske. Men här på Odenplan i helgen: brunt slask.


På Odenplan såg vi också en massa röda skynken som hängde ut från fönster, och det var tydligen för att protestera mot den planerade gallerian som är tänkt att ersätta hela torget. Vadå, vill inte folk ha ännu en samlingsplats för H&M, KappAhl, Lindex och MQ? Vad är det för fel på folk?!
Även på Odenplan: en skolklass som sålde kakor och grejer för att kunna åka på klassresa till Gotland. När jag var liten tillbringade jag oräkneliga kvällar och helger med att sälja saker för min klass, mitt fotbollslag (eller vilken annan sport jag nu höll på med för tillfället) eller bara för mig själv, så nu tänker jag bli som mamma: så fort ett barn säljer nåt så köper jag det (om det inte är galet dyrt), bara för att det är synd om de små stackarna.

Inga kommentarer: