torsdag 13 november 2008

6 timmar i Danmark

Igår var jag tvungen att åka på ett möte i Ballerup, som ligger en bra bit utanför Köpenhamn. Jag och min kollega Korey cyklade från kontoret vid kvart över elva och var inte helt förtjusta vid tanken på att vi skulle behöva vara borta nästan resten av jobbdagen, eftersom vi båda har extremt mycket att göra.

Fast det här utbudet på bordet i receptionen hjälpte lite. :)

Jag har åkt från Nørreport många gånger, för att en av mina stora kunder har kontor där, och varje gång jag står där och väntar på tåget dundrar det alltid in ett sånt här tåg - de måste vara sjukt gamla, och det känns varje gång som att man förflyttats till nåt gammalt östeuropeiskt land... Förstår inte att de fortfarande är i trafik.

När vi skulle hem var det signalfel (som vanligt när det gäller tåg) så vi fick åka ersättningsbuss från Köpenhamn till Svågertorp - men fördelen med det var att vi fick åka ovanpå bron istället för mitt i den, som tågen gör. Så det blev finare utsikt - alltid nåt.

Inga kommentarer: