torsdag 27 november 2008

Karaoke!


Shinji, som jag träffat båda gångerna jag varit i Tokyo - tack vare hans japanska byrås samarbete med svenska Great Works (där jag känner en av grundarna) - bor numera i Sverige och jobbar på just Great Works. Så när jag var i Stockholm i helgen gick Shinji och hans fru Yoko ut med mig och Christopher. Vi började på K Karaoke vid Odenplan och sjöng - det absolut mest imponerande var att Shinji vågade sig på Tommy Nilssons "Öppna din dörr", som han hört i en svensk taxi för tre år sen.
Först när jag läste texten med Shinjis ögon insåg jag hur många å, ä och ö det finns i det svenska språket, och jag måste säga att Shinji gjorde ett imponerande jobb, med tanke på att han knappt kan någon svenska alls!





YMCA, så klart.




George Michaels "Faith".

Inga kommentarer: