söndag 13 april 2008

Lysekilshelg

På väg till Christophers stuga i Lysekil helgen 11-13 april. Körde nercabbat från Göteborg - mycket lyxigt. :)

Färjan över till Lysekil.

Tyckte det började bli dags för årets första dopp, men vattnet var helt galet kallt, så jag gav nästan upp planerna - till nästa dag i alla fall.



Christopher kastar macka.

Små blommor som med hjälp av vattendroppar blev som små tomtar.

Inte direkt varmt, men solen tittade fram, så vi fick utnyttja terrassen lite.

En del i experimenterandet med min kamera... Dimmig Christopher.

Fick för mig att trots kylan (8,5 grader i luften) ändå försöka mig på årets första dopp, och när vi väl var där kunde jag inte riktigt banga längre, när Christopher tagit bilen till stranden (som ligger nära) och allt för att få hem mig innan jag förfrös. :)

I och upp så fort att jag knappt hann reagera på hur kallt det var - men kallt var det i alla fall. Fast jag är mycket nöjd att få det avklarat! 13 april, inte så illa.

Halv special i Lysekil - fick lära mig idag att det tydligen är en västkustsgrej och att man i Stockholm inte har en aning om vad det är. Där ser man.

Årets första vitsippsplockning! Nedanför Ramberget i Göteborg.

Inga kommentarer: