onsdag 2 april 2008

Tokyo-abstinens, ett år senare

Idag är det precis ett år sen jag anlände i Tokyo för andra gången. Jag har sån fruktansvärd abstinens att jag åtminstone måste blogga lite bilder.

Ganska ensam blondin på Shinjuku station (som har 60 utgångar - hyfsat svårt att lära sig hitta där, men vi bodde i Shinjuku, så det var bara att jobba på det).

Metropolitan Government Building i Shinjuku, där de har en alldeles gratis utsiktsvåning i varje torn.

Och visst, Stockholms skatteskrapa i all ära, men här snackar vi 45:e våningen. Per pekar.

Och den här utsikten! Så nej, jag vidhåller att Stockholm inte har mycket att komma med. :) Till vänster ligger Park Hyatt Hotel, känt från Lost in Translation (baren är under den övre lysande trekanten). Bilder därifrån kanske kommer om några dagar, när det är just ett år sen jag var där.

Näst längst till vänster ligger mitt favorithus i Tokyo, det som ser ut som att en jätte tagit tag i panelen och dragit. Så sabla coolt. Där ligger försäkringsbolaget Sampos huvudkontor.

Och såhär ser det ut typ överallt. Flera japaner vi känner som varit i Sverige tycker det är skönt här att husen är rena och utan neon överallt, men vi tyckte självklart att det här var supercoolt istället.

Fin vägg i Harajuku.

Körsbärsblom framför Pers favorithus - DoCoMo-huvudkontoret.

Det går inte låta bli att älska japaner. Det här kan man ju tro är vanligt vatten, men nej då, det är so delicious! So happy!

Inga kommentarer: