torsdag 26 november 2009

Pepparkaks- och lussekattsbak


I helgen när Stella var här kom Johanna över och så bakade vi pepparkakor och lussekatter. Pepparkaksdegen hade Stella och jag gjort kvällen innan.

Johanna och Stella åt nog upp minst en tredjedel av degen.





Och jag, som hade ansvar för ugnen, lyckades bränna första plåten! Jag som är bra på att baka... Jag skyller på att jag höll på att sätta en lussekattsdeg samtidigt och var lite okoncentrerad.

Men sen blev det bättre.



Stellas mästerverk.

Minilussekatter

Och några i normal storlek.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det är en hårfin balans mellan att bränna och inte bränna... Man hinner knappt vända sig om och säga "Kära barn, vad har du gjort med mjölet?" Förrän det är försent.

Fin blogg. Hittade hit från Per på facebook.

Pop-Sara sa...

Tack!!