torsdag 26 juni 2008

Hjälp oss välja!

Jag och Christopher försöker välja ut några bilder av alla de tusentals vi tagit de senaste månaderna att förstora och sätta upp på väggen ovanför skivställen, men det är grymt svårt att välja. Hjälp oss?

Det är ett litet litet flygplan i den här bilden, missa inte det..!

Det verkar förstås helskumt att ha en bild på kladdiga vispar på väggen, men jag är ändå väldigt förtjust i det här fotot.

Från vår bokskogen-utflyktsdag. Mycket svenskt. :)

Kranar i Västra hamnen.

Hur sjukt klyschigt vore det inte att bo i Malmö och ha Turning Torso på väggen?! Men det är ju ändå ett väldigt väldigt snyggt hus.

Eller helt enkelt lite strån från mitt paradis på jorden; andra stranden vid sommarstugan?
Hjälp oss! Skriv kommentarer, vilka tycker ni vi ska ha?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på visparna för att det är en cool bild och väldigt mycket Sara.
Annars så gillar jag molnen och planet också så den blir tvåa.

Anna Riklund sa...

Kranarna! Och så kanske du kan ha visparna i... köket?

Anonym sa...

Jag gillar visparna, men bilden passar bättre i köksregionerna (även om fotot ska ses som konstnärligt och inte ha rumsanknytning).

Kranmotivet är det allra finaste - men här skulle jag välja ett annat i bildserien (som ni kanske har). Finns det något med fler kranar, dvs mer diagonalt med kaklet?

De andra fotografierna är också fina - tyvärr tog väggen slut ;-)

/Crippe

Anonym sa...

Kladdiga vispar - helt klart!! :)
Berghs-Lotta i Italien

Anonym sa...

andra stranden vid sommarstugan

Ullform sa...

kranar!

Anonym sa...

1. Kranar (givet första val)
2. Kladdiga vispar

Anonym sa...

Kranarna och vassen!

Anonym sa...

jag gillar förstås också visparna bäst, men de funkar faktiskt inte i vardagsrummet. det är sagt förut, men jag säger det igen: sätt upp dem i köket istället!

det givna valet är givetvis den härliga bilden från bokskogsdagen! lite väl idyllisk, men vad fan. varma, klara sara-färger. en bild som man blir lugn och avslappnad av. hur skulle du nånsin kunna välja någon annan bild?

de två bilderna med himmel på, dvs. flyplanet och andra stranden, är visserligen också tjusiga, men blått är för kallt. särskilt om vintern (då ni istället behöver längta till gula rapsfält).

kranarna är coola, men för sterila. det känns badhus. vem vill höra inbillade ljud av droppande kranar en mysig stund i soffet? återigen, som sagt: ta den till badrummet.

när det gäller torso-bilden säger det sig självt. det vore rent av idiotiskt att ha den på väggen.

Pop-Sara sa...

Klara besked, Josefin! :) Underbart!

tony agren sa...

Jag röstar också på bokskogsbilden. Varm bild med fina linjer...och som tidigare har sagts så kommer vispbilden på andra plats..fast jag tycker att den visst kan funka i vardagsrummet. Varför måste mat bara associeras till köket?!

Anonym sa...

Jag röstar på
1. Kranar (snygg!)
2. Flygplanet i fjärran (ack så romantisk!)
Vill gärna komma förbi och hälsa på när vi snart dyker upp i Malmö, förresten! :)
Vi rings! Kram Petra

Anonym sa...

Sara: molnen och visparna utan tvekan! Blått och vitfluffigt fast på olika sätt