onsdag 4 juni 2008

En impulsiv resa

Igår morses fick jag plötsligt för mig att jag skulle ta en halvdag ledigt och åka till Stockholm. Jag hade två skäl: 1) jag älskar det faktum att Kristian Anttila sms:ar mig (och alla andra han har i sin telefon, men ändå) och berättar att han ska ha releaseparty, 2) min käre pojkvän befann sig i Stockholm. Så jag bad att få ledigt från jobbet - men det utvecklade sig sedan till att bli en jobbresa med möten idag istället - och bokade väldigt impulsivt en resa tur och retur. Det är nog faktiskt extremt sällan jag är så impulsiv, men som min gode vän Crippe sa: "Hur många gånger lever du?" Så på kvällen befann jag mig på F12-terrassen och såg Kristian Anttila.

Fler än jag som uppskattar Kristians extremt goda sinne för catchy gitarrslingor.

Och Kristian tyckte att Christopher hade snygga kläder. Själva tyckte vi också att vi båda två matchade hans outfit ganska snyggt, eftersom jag hade rosa klänning. :)

Och vem var helt oförhappandes där om inte Jacob Deshayes! (till höger, till vänster är hans vän Marcus) Jacob och jag jobbade ihop på Musicbrigade och han är en finis.
På vägen "hem" till Robban där vi sov turistade vi i gamla stan, men det kommer i ett senare inlägg.

Eftersom ett av mina sista minuten-bokade möten idag blev inställt fick jag mer tid att hänga i Humlan med Olle! Först lunch i gräset med Christopher och Calle och sen nån timme med min bästabästa ex-kollega. Och sol!! För en gångs skull var det jag som fick hänga i en park i solen medan Christopher satt instängd i ett svettigt kontor (hur var det nu igen; den enda sanna glädjen är skadeglädjen? ;) ).

Inga kommentarer: