torsdag 1 juli 2010

Falsk marknadsföring


Jag kör vidare med falsk marknadsföring. Jag älskar att tänka logiskt (vilket min käre pojkvän som är mer av en drömmare som vill se det goda i allt och alla, kan reta sig på), så när fler och fler mascara-reklamer nu för tiden påstår att de gör ens fransar dubbelt så långa eller dubbelt så många kryper det i hela kroppen på mig.
Seriöst människor, tänk logiskt! Hur skulle en mascara kunna göra dina fransar dubbelt så långa (dubbelt så många ska vi bara inte prata om - bilden är från en tunnelbanevagn helt brandad med L'Oréals Volume Million Lashes)? Det skulle alltså innebära att den på något magiskt vis målar fransar i luften.
Du kan då invända att den bygger på dina naturliga fransar och gör dem längre - och visst, jag kan köpa att mascaran för varje gång man målar kan bygga på kanske en halv millimeter eller så. Men för att fransarna ska bli märkbart längre måste man i så fall låta den torka och sen måla på väldigt många gånger till, och det skulle i sin tur också innebära att de blir lika mycket tjockare på bredden. Så nej: det funkar inte. Case closed.
Eller ska vi kanske prata lite om det där med att få fler fransar av mascaran också? HUR skulle det gå till? Jag mottar tacksamt förklaringar till det, alla "skönhetsinstitut i Schweiz" (eller från eventuella läsare som är insatta i makeup-magi).

Inga kommentarer: