fredag 22 januari 2010

Kroppssmyckning


Nån kanske minns att jag testade akupunktur för problem med min högra arm redan för 10 månader sen. Det hjälpte inte nåt vidare, så min arm har fortsatt göra mer eller mindre ont ända sen dess. Numera gör jag praktik på Great Works, och en gång i månaden kommer det en kiropraktor dit för att ta hand om de anställda, och i fredags fick jag en tid hos honom. Utöver att knäcka ut mitt högra ben så det blev lika långt som det vänstra, rätta till min nacke så jag kan lägga huvudet åt båda hållen när jag ligger på mage och räta ut hela min rygg så upptäckte han också att det onda i min överarm inte kom från axeln, som sjukgymnasten trodde, utan från ett muskelfäste bak på skulderbladet, som i andra änden fäster på framsidan i axeln (där sjukgymnasten behandlade) och som sen i sin tur strålar smärta ner i överarmen. Igår gick jag till hans mottagning för en andra behandling, och efter att han behandlat min ömma punkt tills jag nästan svimmade av smärtan rekommenderade han att jag testade att tejpas i några dagar.

Jag fick rosa tejp för att jag är tjej ;), både runt axeln och i ett "smärtkors" på skulderbladet. Jag vet inte om det kommer hjälpa än, men jag är ganska peppad för att det är så piffigt!

1 kommentar:

marcus.thell@home.se sa...

Hejsan Sara.
McAn från MySpace här. Jag har och rensat bland meddelanden i alla ställen (MySpace, hotmail, facebook m.m.) och hittade då våran gamla kontakt. Så jag har letat rätt på dig på ett ställe där du är mer frekvent än på MySpace. (Du får ursäkta att jag kommenterar i din blogg, men det verkar vara en plats där du ofta är inloggad på.)

Jag antar att du glömt bort att leta efter HiC-artikeln. Men kanske att detta kan ge dig en liten påminnelse så att jag kanske längre fram kan få se och läsa den. För jag samlar fortfarande på allt Dreijerrelaterat, och har nu 3 fyllda pärmar här hemma med intervjuer/recensioner som gjorts inom ämnet. Faktiskt het otroligt vad mycket som finns, bara man tar sig tid att leta.

På tal om att leta också... den där "förjordade" demokassetten med Honey is Cool (med bandet på omslaget) jagar jag fortfarande frenetiskt utan att få fatt i den. Så om du kan veta någon som kan hjälpa mig så tar jag mer än gärna emot tips. Har redan testat medlemmarna John Jern, Staffan Larsson, Johan Hagström och en viss Herr Hellström helt utan framgång. Jag är villig att helt utan vidare pröjsa 2200:- för den, just för det är det allra sista som jag saknar för att ha komplett samling (förutom en The Knife 7"a).

Bästa hälsningar,
Marcus
E-mail: marcus.thell@home.se